The Simon and Ethel Flegg Award and Lecture האוניברסיטה העברית בירושלים
 

סיימון ואת'ל פלג
 
סיימון פלג, אחרי שסיים את לימודיו באוניברסיטת היידלברג והוא בן 21, נכנס לעסק הטבק המשפחתי והפך לאיש עסקים מצליח. בשנת 1938 נמלט מגרמניה מהצורר הנאצי והיגר לקנדה. לאחר שעסק זמן מה בבניין, הקים בית ספר מקצועי לתעשייה מודרנית, שהיה לאחד מבתי הספר הטובים ביותר בקנדה. עם רעייתו את'ל הפך לתומך נלהב בהיבטים רבים של חיי התרבות והחינוך בקהילה היהודית.

סיימון פלג ניחן באינטליגנציה יוצאת מן הכלל וברוח איתנה. לקראת סוף חייו הביע שוב ושוב את השקפתו שמי שלקחו מן החיים חייבים לתת לחיים. את דבריו הגשים בתמיכה ברוחב לב במטרות ראויות בקנדה ובישראל. בצוואתו האחרונה הוריש תרומה נדיבה לאוניברסיטה העברית ששיקפה את המרחב האינטלקטואלי בחייו ואת אהבתו לישראל ולעם היהודי. מתנה זו, במילותיו שלו, נועדה "לקדם מצוינות במחקר בכל הדיסציפלינות של הפעילות האקדמית בדגש מיוחד על שימור המורשת היהודית והתרבות היהודית". סיימון פלג האמין שלתרומתו תהיה "השפעה חיונית ורבת חשיבות על חיי האקדמיה, התרבות והרוח של ישראל וירושלים".


את'ל פלג הייתה שקטה ורגישה - מופת לסגולותיה הנעלות של אישה יהודייה. אף שלה ולסיימון לא היו ילדים, חשה הזדהות עזה עם "אמונה" (אימהוֹת בישראל) והייתה תומכת נלהבת של הארגון. חבריה ובני משפחתה ידעו שאת'ל, בדרכה הרוגעת, ייצגה חוזק, כבוד ומחויבות עמוקה לערכים יהודיים.